Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

איך יודעים איזה סתימה לשים?

סתימות בשיניים הן הדבר הכי שכיח ברפואת שיניים. בילדים מגיל צעיר מאד כבר מצוי לבצע סתימות עקב בעיית עששת נפוצה. כאשר פציינט נדרש להחליט איזו סתימה הוא רוצה לעשות, עומדות בפניו מספר אפשרויות.
במאמר שלפנינו סקירה קצרה על ההבדלים ביניהם, המעלות והחסרונות.

 סתימת אמלגם

האמלגם הוא בעצם חומר ישן ומוכר מאד במרפאות השיניים. זה החומר בו השתמשו מרבית הרופאים לצורך סתימת חורים והוא היה נחשב לחומר מוביל.
חסרונו הגדול של סתימת האמלגם הוא צבעו – צבע אפור כסף שמאד בולט על פני השן המטופלת. לא נעים לחשוף פה טור שיניים לבנות אשר פה ושם מתערבב בהם שטחים אפורים כמו טלאי מכוער. רק בגלל נוחותו ובטיחותו ממשיכים עדיין להשתמש בחומר זה, בעיקר בשיניים אחוריות.
יש לציין כי חומר האמלגם נחשב לחומר חזק וגם זול. הוא מחזיק מעמד בשן לאורך זמן ואינו מתפורר בקלות. חסרון אחד יש לו ואולי הוא מרתיע אנשים: העובדה שהוא מכיל כספית. מבחינה רפואית הוא לא נחשב למסוכן אך לא לכולם נוח עם זה.

סתימה לבנה

בשנים האחרונות החלו יותר ויותר מרפאות שיניים להשתמש בסתימה לבנה, שהיא קודם כל יותר אסתטית, ובנוסף היא גם חזקה. סתימה לבנה מתאימה כמובן לשיניים קדמיות בהם סתימת אמלגם לא יפה ולא באה בחשבון, אבל גם בשיניים אחוריות יהיו כאלה שיעדיפו אותה כיון שהיא תיצור מראה אחיד בפה והרבה יותר מושלם.
סתימה לבנה יוצרת לשן מראה אחיד, לפעמים אפילו קשה להבחין בה מרחוק, ונראה כי השן שלמה לחלוטין מאז ומתמיד.
כדאי להוסיף כי סתימה לבנה היא סתימה בטוחה וחזקה, אין בה כספית ואפשר לעצב אותה בהתאם לצורה הרצויה של השן.
מעלה נוספת של סתימה לבנה היא אפשרות התיקון. לפעמים כאשר הרופא מסיים לבצע את הסתימה, חש הפציינט אי נוחות בפיו. הסתימה אינה מדויקת ומסבה לו אי נוחות גדולה, הוא זקוק לשיפוץ ולתיקון מה. סתימה לבנה אפשר לתקן ולא צריך להוציא אותה לגמרי מה שלא יתכן בסתימת אמלגם.

מתלבטים? לא יודעים מה עדיף? פנו לשנארט, מרפאה מקצועית, אשר תדע לתת לכם את היעוץ הכי יעיל.

להתכתבות
לפנות אלינו
Scan the code
אנו קשובים לכל פנייה
דילוג לתוכן