Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

עקירת שן בינה

עקירת שן בינה

מהי שן בינה ומדוע יש צורך לעקור אותה?

שיני בינה הם השיניים הטוחנות האחרונות שבוקעות בפה. בדרך כלל בסביבות גיל 17 ומעלה. לעיתים קרובות מלווה הצמיחה שלהם בכאבים ובקשיים כיון שאין להם מקום בלסת לגדול כהלכה. במקרה כזה יאלץ הרופא לבצע עקירת שן בינה ולהוציא אותה במקומה. גם במקרים בהם השן גדלה אך היא סובלת מעששת קשה יבצע הרופא עקירת שן בינה.

 ההחלטה

בביקור אצל רופא השיניים יכול הרופא לגלות את מצבן של שיני הבינה. אם אלה נותרו סגורות בתוך החניכיים ואינן מצליחות לצמוח, יכול הרופא להמליץ על עקירת שן בינה כדי שהן לא תגרומנה לכאבים בהמשך. לפעמים שן בינה הופכת להיות דלקתית, ונוצר זיהום במקום גם אז יהיה הרופא מוכרח להמליץ על עקירת שן בינה והוצאת השן ממקומה. נפיחות, כאבים, מוגלה אלו סימנים של מצב דלקתי בשן הבינה ויש לברר את הטיפול הנכון.

התהליך והעקירה

עקירת שן בינה דומה בעקרון לעקירת כל שן טוחנת. ראשית כל מבצע הרופא הרדמה בעזרת מחט דקה מאד ואחרי שהאזור מורדם לחלוטין, הוא מנענע את השן כדי לשחרר אותה מן האחיזה בחניכיים. כאשר השן כלואה בפנים ואין אפשרות לאחוז בה בחוזקה, יאלץ הרופא לבצע חתכים בחניכיים כדי להגיע עד לשן הכלואה בפנים, ואז העקירה הופכת להיות עקירה כירורגית. פעולה זו אופיינית במיוחד לשיני בינה.
עקירת שן בינה מבצעים רק במרפאת שיניים מקצועית. כך יודעים שהעקירה בטוחה ולא יתפתחו סיבוכים. מרפאת שנארט מבצעת עקירת שן בינה בהצלחה מרובה בעזרת הצוות המקצועי והמיומן המנוסה בכך.

אחרי הכל

בסיום העקירה, כעבור שעה קלה מתחיל האזור להתעורר, אז יתחילו בדרך כלל כאבים. אלה ימשכו מקסימום יומיים שלושה ואפשר להתגבר עליהם בעזרת משככי כאבים רגילים. דימום ימשיך ויופיע במשך היום הראשון לעקירה, והדבר אינו מצביע על בעיה. אלא אם כן מדובר בדימום חזק במיוחד, או שהוא אינו פוסק לאחר עשרים וארבע שעות, יש מקום לחזור למרפאה ולבדוק את הסיבה.

סובלים מכאבים? שן הבינה מסרבת לבקוע? במרפאת שנארט תקבלו את מקסימום המידע והשרות בכל מה שקשור לשיני הבינה שלכם. התקשרו עכשיו וקבלו תור מידי!

אנו קשובים לכל פנייה

אנו קשובים לכל פנייה

להתכתבות
לפנות אלינו
Scan the code
אנו קשובים לכל פנייה
דילוג לתוכן