Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

עקירת שיניים כירוגית

עקירת שיניים כירוגית

עקירה כירורגית – לא נעים, לא נורא!

עקירה כירורגית שונה מעקירה רגילה. מדובר בפרוצדורה ארוכה יותר ומסובכת, ומבצעים אותה רק כאשר השן אינה ניתנת לעקירה רגילה. אם רופא שיניים מקצועי מבצע עקירה כירורגית אין סיבה לחשוש. אפשר לעבור אותה בקלות יחסית ולהתאושש מהר.
בשנארט, מרפאת שיניים מתקדמת מבצעים גם עקירה כירורגית כחלק ממגוון הטיפולים הניתן לפציינטים. באדיבותה מעט מידע קצר על עקירה כירורגית ועל אופן הבצוע שלה.

 מי צריך עקירה כירורגית?

כאשר הרופא לא יכול לבצע עקירה רגילה כיוון שהשן כלואה בתוך החניכיים הוא יאלץ לבצע עקירה כירורגית. תופעה זו מצויה בעיקר בשיני בינה אשר נשארות כלואות ואינן יוצאות ממקומן. עם הזמן הן נהרסות וגורמות נזק לרקמות סביב, חשוב לטפל בהן במהירות ולהסיר את הנגע המתפשט. אם אין ברירה, והשן אינה מבצבצת החוצה, יהיה הרופא חייב לבצע חיתוך של רקמת החניכיים כדי לשלוף את השן.
מקרים נוספים הדורשים עקירה כירורגית: כאשר השורשים של השן התעוותו ויש קושי לעקור אותם ממקומם באופן הרגיל, אם הרופא זיהה זיהום מוגלתי תחת השן הפגועה, והוא חייב להגיע עד לאזור המזוהם. מקרה נוסף הוא כאשר השיניים נשברו לחלוטין, ואי אפשר לשקם אותם בשום צורה, גם לא להלביש עליהם כתר או גשר. נותר רק לסלק אותם ממקומם על ידי עקירה כירורגית.

תהליך עקירה כירורגית

ראשית כל הרופא בודק את מצב השן ומבצע צלום רנטגן כדי לבחון אותה היטב. לאחר החלטה על תהליך הטיפול, מאלחש הרופא את המקום בעזרת הרדמה מקומית שגרתית, כמו בכל טיפול שיניים מקובל.
לאחר שהרופא חתך במקום שצריך ועקר את השן ממקומה, הוא יתפור את החתכים כדי לעצור את הדימום ובכך יסיים את העקירה.
המטופל מקבל במקום הנחיות להמשך טיפול בבית. מה לעשות במקרה של כאבים, או דימום פתאומי, אם הרופא יחשוש לזיהום מקומי יתכן שגם ימליץ על מתן אנטיביוטיקה למספר ימים. בדרך כלל יוזמן הפציינט לביקורת חוזרת וגם בכדי להוציא את התפרים כעבור שבעה ימים.

תנו לרופאים המקצועיים בשנארט לבצע עקירה כירורגית, אל תדחו את המועד אפילו ביום אחד!

אנו קשובים לכל פנייה

אנו קשובים לכל פנייה

להתכתבות
לפנות אלינו
Scan the code
אנו קשובים לכל פנייה
דילוג לתוכן